مفاسد مالی و اداری

معرفي مركز مبارزه با كلاهبرداري و تخلفات اداري در …

معرفي مركز مبارزه با كلاهبرداري و تخلفات اداري در شهر اتاوا

شهرداري اتاوا خود را براي اجراي معيارهايي جهت كشف و گزارش كلاهبرداري و همچنين بررسي دقيق هرگونه اقدامات مشكوك كلاهبرداري و تخلفات قانوني و … متعهد مي داند . به همين منظور شوراي شهر اتاوا خط مشي مبارزه با كلاهبرداري را در سال ۲۰۰۵ تصويب و مركز مبارزه با كلاهبرداري و تخلفات اداري را تاسيس نمود . اين ابتكار شوراي شهر تعهد آن شورا و شهرداري را براي مسئوليت پذيري ، شفاف سازي ، پاسخگوئي و انجام فعاليت هاي اخلاق محور نشان مي دهد . اين مركز توسط اداره مميزي و بازرسي كل شهر اتاوا به صورت مستقل از شهرداري مديريت مي شود .

مركز مبارزه با كلاهبرداري و تخلفات اداري يك خدمت مطمئن و محرمانه است كه به هر شهروندي اين امكان را مي دهد كه ۲۴ ساعته و هفت روز هفته تخلفات اداري را به اين مركز گزارش نمايد . لازم به ذكر است كه اين مركز بصورت مستقل و توسط شخص ثالث فعاليت مي كند و از طريق تلفن يا اينترنت در دسترس مي باشد . اداره مميزي و بازرسي كل موارد گزارش شده را مرور و در صورت لزوم بررسي هاي دقيق و تكميلي را انجام مي دهد .

شهرداري اتاوا خط مشي هايي را مشخص نموده كه روش انجام كارها و رفتار كاركنان را ديكته مي نمايد . اين خط مشي ها بسيار متنوع مي باشد و شامل دستورالعمل اجرايي كاركنان ، خط مشي خريد اخلاقي و خط مشي شفاف سازي و پاسخگوئي و …. است . در اينجا توضيجاتي را در خصوص خط مشي شفاف سازي و پاسخگوئي كه مي تواند در طراحي ، اصلاح و پياده سازي سيستم هاي بومي مبارزه با فساد اداري در كشور براي مديران الهام بخش باشد را بصورت اجمالي بيان مي كنيم :

خط مشي شفاف سازي و پاسخگوئي

شهرداري اتاوا با استفاده از اصول ذيل شفافيت و تعهد پاسخگوئي مديريت شهرداري را ارتقاء مي دهد .

۱- تصميم گيري در شهر باز و شفاف خواهد بود .

۲- فعاليت هاي شهرداري در يك چارچوب اخلاقي و مسئوليت پذير ، رهبري و اجرا مي شود .

۳- منابع و زيرساختهاي مالي به شكل كارآمد و اثربخش مديريت مي شود .

۴- اطلاعات شهرداري در دسترس همگان قرار دارد . بنابراين سازگار با الزامات قانوني خواهد بود .

۵- تحقيقات ، نظرات و شكايات در اسرع وقت پاسخ داده مي شود .

۶- اطلاعات مالي ، استانداردهاي خدمات شهري ، گزارش عملكرد و ساير اسناد پاسخگوئي به شكلي كه براي عامه مردم قابل فهم باشد لازم است جهت ارتقاء نظارت عمومي و مشاركت عموم در فعاليتهاي شهرداري در دسترسش همگان قرار گيرد .

۷- هرگونه تفويض اختيار و مسئوليت جديد داراي يك مكانيسم پاسخگوئي سازگار مي باشد .

اصل پاسخگوئي

بر اساس اين اصل شهرداري اتاوا متعهد مي شود كه مسئوليت اقدامات ، تصميمات و سياستها را بر عهده گيرد و در سطح گسترده اي به عموم جامعه پاسخگو باشد .

اصل شفافيت

شهرداري مطابق با اين اصل فعاليتهايش را به شكلي كه شفاف ، در دسترس و قابل مشاهده باشد انجام مي دهد و اين فعاليتها براي كليه ذينفعان جامعه در دسترس عموم مي باشد .

شهرداري ، شفاف سازي و پاسخگوئي را با بكارگيري خط مشي ها ، روشها و فعاليتهائي كه به گروههاي زير تقسيم بندي مي شوند تضمين مي نمايد :

۱- الزامات لجستيك و پشتيباني

۲- ذيحسابي ، حسابرسي و گزارش دهي مالي

۳- ارزيابي عملكرد و گزارش دهي

۴- مديريت باز

۵- پاسخگوئي و استانداردهاي اخلاقي

تهيه كننده : آقای مهندس رحمان دلاوري

فلوچارت 1
مطلب قبلی

مطالعه حریم گسلش سطحی

مطلب بعدی

رويكرد استراتژيك در مبارزه با فساد مالي و اداري

ar.basirian

ar.basirian

بدون دیدگاه

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *