ساختارهاي شهرداري ها

حوادث و بلایای طبیعی و همچنین موضوع ایمنی

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد که باید حساسیت‌ها نسبت به حوادث و بلایای طبیعی و همچنین موضوع ایمنی به خانه‌ها و بطن جامعه برود و در این بین دانش‌آموزان تاثیرگذارترین قشر هستند.

 

بسیاری از بزرگراه‌های تهران روی مسیل ساخته شده‌اند

وی در ادامه به موضوع آمادگی در برابر دیگر حوادث طبیعی نظیر سیل نیز اشاره کرد و افزود: در تهران هفت حوزه آبریز وسیع داریم که در زمان بروز بارندگی‌ها آب‌ها از این نقطه جاری می‌شوند. بزرگراه امام علی یکی از این نمونه‌هاست که روی مسیل ساخته شده و پیش از بهره‌برداری آن نیز جاری شدن آب‌های سطحی در این محور حجم زیادی از شن و ماسه را همراه با خود به این محدوده آورده بود. حال شما تصور کنید که در یک روز پنجشنبه که جمعیت زیادی در حال حرکت به سمت بهشت زهرا یا بازگشت از آن هستند در این بزرگراه حضور دارند، ناگهان بارانی مانند آنچه در سیجان یا ایلام رخ داد شروع به باریدن می‌کند و ظرف مدت چند دقیقه پیش‌بینی کنید که چه حادثه‌ای رخ خواهد داد.

 

نجار به جمعیت تهران در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: اوایل انقلاب جمعیت تهران ۳٫۵ میلیون نفر بود. امروز جمعیت ساکن در تهران به ۱۰ میلیون تن رسیده و ۴٫۵ میلیون نفر نیز جمعیت غیرساکن هستند که روزها در این شهر تردد می‌کنند این یعنی ما در طول ۳۶ سال برای شش میلیون نفر ایجاد مسکن کرده‌ایم. حال با توجه به عمر مفید بنا چرا باید نسبت به ایمنی ساختمان‌هایمان نگران باشیم، اینها نشان می‌دهد که ما اقدامات لازم و استانداردی را انجام ندادیم و از ابزار و مصالح استاندارد و همچنین کارگر ماهر استفاده نکرده‌ایم.

 

انتقاد از ساخت منوریل روی مسیل قمرود

وی ادامه داد: نمی‌توانیم به گسل بگوییم تکان نخور چرا که ما اینجا خانه‌سازی کرده‌ایم. ما نمی‌توانیم بیاییم و روی مسیل قمرود منوریل، خوابگاه و پارکینگ بسازیم و بعد هم بگوییم که ان‌شاءالله سیل نمی‌آید. نباید مسیل‌ها و حریم‌های طبیعت را دستکاری کنیم.

منبع : تين نيوز

مطلب قبلی

افزایش ظرفیت معماری سنتی در طراحی نماهای شهری

مطلب بعدی

«شهرهای ریل پایه» راهکار کاهش آلودگی هوا

UMIC

UMIC

بدون دیدگاه

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *