*** شعار ما :   ترویج تفکر علمی و تخصصی مدیریت شهری و استفاده از تجارب سایر کشورها ***

بانک اطلاعات تخصصی

عضویت در خبرنامه





Powered by WebGozar

با پر کردن فرم بالا می توانید از جدیدترین اطلاعات وبسایت مرکز اطلاعات علمی و تخصصی مدیریت شهری با خبر شوید.

آیا می دانید ؟

آیا می دانید

اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب زدند ایرانیان بودند .

مطالب بیشتر ...

 
مطالعه موردي هيوم(Hume)به عنوان شهر يادگيرنده مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
آموزش هاي شهروندان
شنبه, 10 دی 1390 ساعت 04:44

شهر هیوم در حاشیه روستایی- شهری بیست کیلومتری شمال غرب ملبورن - استرالیا واقع شده است. گستره آن 504 کیلومتر مربع است که 65 % زمین هایش توسط زمین های روستایی، 25 % زمین های شهری و 10 % توسط فرودگاه ملبورن اشغال شده است. هیوم یک مرکز تجمع فعالیت ها با رشد سریع جمعیت است، در حال حاضر، جمعیت آن تقریباً 171207 نفر است . تنوع فرهنگی زیادی دارد (ترکیب تقریبی 140 ملیت و 125 زبان دیگر به جز انگلیسی). تعداد زیادی از جمعیت هیوم جوانان هستند، 31.1 % ساکنین اش 19 ساله و کمتر هستند، در حالی که 9.1 % سنشان 65 سال و بالاتر است. در زیر بخشی از برنامه های هیوم جهت تحقق هدف شهر یادگیرنده اشاره شده است.

1- القاء يادگيري مادام‌العمر در هيوم

پي آمد: افزايش مشارکت يادگيرنده در ساکنين که خودشان را به عنوان شهروندان يادگيرنده توصيف می‌کنند و هيوم را به عنوان يک اجتماع يادگيرنده می‌بینند.

شاخص عملکرد اصلی( (Key Performance Indicator 1 : درصدي از جمعيت که در يادگيری برای کار با قصد افزایش توانایی بکارگماري مشارکت می‌کنند.

شاخص عملکرد اصلی2: درصدي از ساکنين که در يادگيري براي لذت بردن، مشارکت می‌کنند.

هدف 1-1: ترغيب و برانگيختن تک تک شهروندان که يک يادگيرنده و معلم باشند.

هدف1-2: تشويق شهروندان براي پذيرفتن يادگيري به عنوان بخشي از همه فعالیت‌های اجتماعي.

2- شبکه دهکده جهاني يادگيرنده هيوم

پي آمد: اعضاي دهکده براي رسيدن به ديدگاه مشترک در يادگيري از هم مطلع می شوند ، با هم ارتباط دارند و با هم کار می‌کنند.

شاخص عملکرد اصلی1: ارزش گذاری دهکده يادگيرنده جهاني هيوم توسط اعضا

هدف 2-1: فراهم کردن يک ساختار شبکه ای که اطلاعات و دانش را قابل اشتراک گذاري می‌کند، ارتباطات را می‌سازد و پروژه‌ها را پيوند می‌زند و تعداد زيادي از اعضاي دهکده را برای انجام فعالبت ها متعهد می‌کند.

3- در سال‌های اوليه

پي آمد: هر کودکي از نظر پايه توانایی دارد و براي مدرسه، يادگيري و زندگي آماده است.

شاخص عملکرد اصلی1: درصد کودکان آسيب پذير در يک يا چند منطقه در مطالعات اخير هيوم استراليا توسعه يافته است.

هدف 3-1 : تضمين يک بنيان مفهومي براي سواد، مهارت رياضي و تکنولوژی اطلاعات Information) Technology)

هدف 3-2: ايجاد حس تحقيق، کنجکاوي، خلاقيت و نوآوري

هدف 3-3: توسعه زبان اجتماعي و مهارت‌های ارتباطات

هدف 3-4: پشتيباني و آموزش والدين به عنوان اولين معلم بچه‌ها

4- در سال‌های مدرسه

پي آمد: بهبود يادگيري و پي آمدهاي زندگي براي همه دانش آموزان در طي مدرسه و مسير هاي ديگر آموزش و بکارگماري

شاخص عملکرد اصلی1: سالهای تحصیل در مدرسه ابتدایی (شروع از 7 سالگي و در سن 12 سالگي تکميل می‌شود) شامل دانش آموزان در جايگاهی متناوب

هدف 4-1: توسعه دانش آموزاني که از نظر اجتماعی مسئول هستند و فعالانه در زندگی اجتماعی هم در سطح محلي و هم جهاني مشارکت می‌کنند.

هدف 4-2: افزايش مشارکت افراد جوان در يادگيري، آموزش‌های پس از مدرسه و مسيرهاي موفق براي بکارگماري، بهبود سواد، مهارت رياضي، مهارت‌های فناوری ارتباطات

هدف 4-4: افزايش اعتماد به نفس، بلند پروازي، خلاقيت، نوآوري، سرمايه گذاري و پرورش رهبري در افراد جوان

هدف 4-5: تشويق افراد جوان به يادگيري های اجتماعي و سرگرم کننده

5- در سال‌های بلوغ

پي آمد: ساکنين ظرفيت کسب استخدام پايدار و کامل را دارند.

شاخص عملکرد اصلی1: نرخ بيکاري

هدف 5-1: اطمينان از اينکه همه بزرگ‌سالان فرصت براي کسب آگاهي، ادارک، دانش و مهارت دارند که می‌تواند به آن‌ها بهترين فرصت‌ها برای بدست آوردن کار را فراهم آورند.

هدف 5-2: توسعه مهارت‌های آمادگي کار براي آن‌هایی که به عنوان نيروي کار فعالیت نمی‌کنند.

6- در ساله های میانسالی

پي آمد: ساکنين براي زندگي بر اساس اجتماع از طریق مشارکت در یادگیری آموزش می‌بینند.

شاخص عملکرد اصلی1: درصد ساکنيني که در فعالیت‌های يادگيرنده مشارکت می‌کنند.

هدف 6-1: افزايش مشارکت ساکنين در يادگيري های غيررسمي شامل ورزش، هنر، علايق خاص، گروه‌های فرهنگي و داوطلبانه

هدف 6-2: تشويق بزرگ‌سالان به اینکه مسئولانه و فعالانه در زندگی اجتماعی محلي و جهاني مشارکت کنند و رهبران اجتماع باشند.

هدف 6-3: تشويق خانواده‌ها و شبکه‌های اجتماعي به يادگيري با هم ديگر

7- در سال‌های پيري

پي آمد: افراد مسن به ظرفیت‌هایشان براي يادگيري بها می‌دهند، در يادگيري مشارکت فعال دارند و به خاطر سهم شان در يادگيري ديگران احساس ارزش می‌کنند.

شاخص عملکرد اصلی1: درصد اجتماعات با سن بالاي 55 سال که در فعالیت‌های يادگيرنده مشارکت می‌کنند.

هدف7-1: تشويق افراد مسن براي ارزش گذاشتن به ظرفيت های در حال پیشرفت شان به عنوان يک يادگيرنده، يک معلم و افزايش مشارکت ساکنين مسن در همه اشکال يادگيري و آموزش (رسمي و غير رسمي) شامل ورزش، هنر، ICT(Information and Communication Technology)، علايق خاص، گروه‌های فرهنگي و داوطلبانه

هدف7-2: به اشتراک گذاري دانش، دانايي و مهارت‌های افراد مسن با گروه‌های ديگر در اجتماع(يادگيري بين نسلي)

فرستنده : خانم مهندس سوده بیات

گرد آوری : مرکز اطلاعات علمی و تخصصی مدیریت شهری

 
 

توسعه حمل و نقل محور

صفحه اصلی تماس با ما

All Rights Resereved For umic.ir

مشاور بازاریابی اینترنتی و سئو : گروه تخصصی مستر کاما