*** شعار ما :   ترویج تفکر علمی و تخصصی مدیریت شهری و استفاده از تجارب سایر کشورها ***

بانک اطلاعات تخصصی

عضویت در خبرنامه





Powered by WebGozar

با پر کردن فرم بالا می توانید از جدیدترین اطلاعات وبسایت مرکز اطلاعات علمی و تخصصی مدیریت شهری با خبر شوید.

آیا می دانید ؟

آیا می دانید

اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب زدند ایرانیان بودند .

مطالب بیشتر ...

 
نظرات اصلاحی آقای مهرداد تقی زاده به برنامه ارائه شده توسط جناب آقای دکتر آخوندی مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
اخبار سایت
چهارشنبه, 23 مرداد 1392 ساعت 08:51

بسمه تعالی


نظرات اصلاحی آقای مهرداد تقی زاده به برنامه ارائه شده توسط جناب آقای دکتر آخوندی :


نظرات پیشنهادی من به برنامه های وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است . موارد زیر اضافه شود :

1 - تشکیل کمیته بازنگری طرح ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و تهیه پیشنهاد مناسب (به عنوان بند 1 در بخش الف . یعنی اولین کار وزیر همین است و اگر این کار انجام شد ، موارد زیر باید به وزیر راه جدید گفته شود).


موارد زیر در بخش حمل و نقل (بند ب اضافه گردد)

2 -ایجاد معاونتی  به عنوان معاونت حمل و نقل (ربطی به معاونت اقتصاد حمل و نقل ندارد) به منظور طراحی ، برنامه ریزی و ایجاد یکپارچگی در مدهای مختلف حمل ونقل برون شهری با یکدیگر و ایجاد یکپارچگی در سیستم حمل و نقل برون شهری و درون شهری. (این معاونت می تواند دو بخش ریلی و مسافری داشته باشد).

3 - احیاء شرکت قطارهای مسافری رجا (بررسی امکان برگشت آن به وزارت راه یا هر راه کار دیگر).

4 - تکمیل طرح جامع حمل و نقل . (این عبارت به ابتدای بند 12 اضافه شود. زیرا فاز آخر طرح جامع حمل و نقل هنوز تمام نشده است. در بند 12 آمده : ۱۲ - عملیاتی ساختن توصیه‌های طرح جامع حمل و نقل با کمک بخش خصوصی و نهادهای ذیربط). این زمانی امکان پذیر است که طرح جامع حمل و نقل به اتمام برسد.

5 - عارضه یابی گسترده در بخش بار و مسافری (از دید استفاده کننده یعنی مسافر و صاحب بار ، نه وزارت راه ) و شناسائی مشکلاتی که بیشترین اهمیت را از نظر مردم (استفاده کننده) دارند و در کوتاه ترین مدت و با کمترین هزینه قابل رفع می باشند و برنامه ریزی عاجل برای رفع آن . شناسائی سایر مشکلات با درجات اهمیت ، هزینه و زمان متفاوت و برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت  برای رفع آن ها.

6 - شناسائی پروژه های بزرگ مقیاس قابل انجام با سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT در بخش حمل و نقل و ایجاد ساز و کار اجرای آن ها (با توجه به کمبود بودجه و بدهی وزارتخانه و از طرفی وجود پتانسیل سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی ، این اقدام یک جهش در توسعه زیربناهای حمل و نقل به لحاظ  کیفی و کمی  و جهش در خدمت رسانی به مردم و افزایش روحیه و توان بخش خصوصی می کند).  چنین وظیفه ای را می توان به معاونت اقتصاد حمل و نقل وزارتخانه واگذار کرد.





 
 

توسعه حمل و نقل محور

صفحه اصلی تماس با ما

All Rights Resereved For umic.ir

مشاور بازاریابی اینترنتی و سئو : گروه تخصصی مستر کاما